Zainteresowała Cię któraś z moich prac? Skontaktuj się ze mną drogą mailową toema53@gmail.com lub pisząc komentarz.
Jeśli praca jest obecnie niedostępna, napisz do mnie, a postaram się zrobić podobną biżuterię specjalnie dla Ciebie!

sobota, 10 sierpnia 2013

Polski diament

 Wreszcie się odważyłam i oprawiłam ten krzemień pasiasty. Leżał w szkatułce jakiś czas czekając na moją wenę. Nie wiem na czym to polega. Wydawałoby się, że to zwykły kamień w odcieniach szarości, a jednak zauroczył mnie całkowicie. Dlatego zwlekałam z ubraniem go w koraliki, jakoś nie mogłam dobrać, wszystko wydawało mi się nieodpowiednie. Bodźcem stało się wyzwanie Rozkręconych myśli - wakacyjne podróże. Stwierdziłam, że nie może tam zabraknąć mojego kochanego Świętokrzyskiego.
Co prawda Góry Świętokrzyskie to najniższe z polskich gór, ale za to najstarsze. No i wskaźnik liczby legend na kilometr kwadratowy jest najwyższy w Polsce ;) Jest to też jedyne miejsce występowania krzemienia pasiastego, nazywanego też "polskim diamentem", bo biżuteria z niego zaczyna być podziwiana i noszona na całym świecie. Jak więc można pominąć ten piękny region na wakacyjno-biżuteryjnym szlaku? ;)
 


Patrząc na te zdjęcia, myślałam o zielonych lasach i polach skąpanych w złocie zboża. Wybór koralików do naszyjnika padł na Toho Round 11/o i 8/o Silver-Lined Lt Topaz oraz Toho Round 11/o Inside-Color Aqua - Gold Lined. Zapięcie pozłacane.Chyba zostanie ze mną ten kamień...









Brak komentarzy: